piatok 6. júla 2012

Černobyľské denníky


ČERNOBYĽSKÉ DENNÍKY


horor / trhiller

V tomto filme ide o príbeh skupiny šiestich mladých turistov, ktorých nudia klasické ponukové katalógy cestovných kancelárii a chceli by zažiť niečo naozaj výnimočné, čo sa vymyká bežným dovolenkovým predstavám. Najmú si sprievodcu, ktorý im sľubuje extrémny zážitok - exkurziu do mesta Pripjať.




Tvorcovia označili Černobyľské denníky ako horor. Vo filme nič strašidelné nebolo. Bol zameraný na to, aby sa divák zľakol vo chvíli, keď to vôbec nečakal. Film nebol ukrátený ani o dramatické chvíle (uprostred noci vyhasne v aute žiarovka, v meste nie je žiadny signál, a pod.), pri ktorých je pravdepodobnosť, že by mohli nastať, takmer nulová. 


Celý film bol len jeden veľký blud. Keby som mal vypísať všetky odlišnosti medzi skutočným mestom Pripjať a ich "Pripjaťou", tak by som tu strávil čas až do Vianoc. Dvomi vetami: Natáčalo sa niekde úplne inde (čo je celkom pochopiteľné, ale nie je to ono) a nejaké tie počítačove programy tiež spravili svoje. Ale predsa len - rád by som vedel, ako sa turisti dostali z Pripjate podzemnou chodbou do černobyľskej elektrárne. Nie len že žiadna podzemná chodba na 99% neexistuje, ale elektráreň je od Pripjate vzdialená zhruba 2 kilometre a vo filme tam boli behom troch minút. Dokonca sa dostali aj do štvrtého reaktoru, kde sa im nič nestalo, iba ich trochu pálila tvár. 

Ruské kolo vo filme / skutočnosti



Dosť bolo kritiky, poďme aj k pozitívam. Žiadne pozitívum vo filme totiž nenájdete (teda aspoň ja som nijaké nenašiel). 


Ak chcete vedieť, ako Černobyľské denníky skončia (nečakane), choďte do kina, alebo si film stiahnite. Odporúčam však variantu A, pretože v kine si kategóriu hororov, do ktorej spadá aj tento film, najlepšie užijete. Čo sa týka scén, kde sa zľaknete, sú urobené dokonale. Vystrašia vás vtedy, keď to najmenej čakáte. Po tejto stránke je film natočený dobre. 

MOJE HODNOTENIE
60%

Aj keď film stráca na pravej atmosfére opusteného "mesta" duchov", poznačeného atómovou katastrofou, má dej (videl som aj horory, kde to malo byť silou mocou strašidelné a tým pádom to strácalo na svojej pointe), jeho poslanie vystrašiť diváka bolo splnené. Do kina odporúčam ísť len ľuďom, ktorí nemajú problémy so srdcom :D (smajlík platí pre spomínané scény).

4 komentáre:

  1. Presne! Máš úplnú pravdu. Ten film je blud! Veď aj tak keby boli v tom reaktore tak by ich to zabilo ihneď a nie že by ich pálila tvár. :) ja by som nedala 60% ale 50 aj menej. Máš v tomto pravdu a tie scény ma ani nevystrašili. Pre deti :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Prosím ťa prečo sa nad tím zaoberate že film je blud ved jasné že je v Pripjati by sa to ani natačať nemohlo.Kvôli bezpečnosti a radioaktivite a mimochodom je tam zakazané sa hocičoho dotíkať Ziadna scéna stamadial nieje bol som tam už 3 krát na exkurzii a bytovky vyzeraju uplne inač ako vo filme cele to mesto v tom filme bolo robené na počitači a pod elektrárnou tunel je spravili ho po katastrofe aby sa dostali pod reaktor.Bol som aj pri elektrárny je na nej ten betonovy obklad takže radioaktivita tam je uplne nízka no vnutri El. je vysoká... Mne sa ten film vôbec nepáčil lebo vôbec to z Pripjati nieje

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu bytovky vyzerajú inač v skutočnosti sú tmavšie a okna sú špinavšie vo filme vyzerajú zachovalé. Ak si všimnete v tom filme je veľa chýb napríklad: Mikrobus zastavuje pri jednej z bytoviek na ktorej je niečo čo vyzerá ako velký plagát ked sa vybíja bateria a ráno sa zobudia vydávaju sa na cestu všimnite si tu bytovku na ktorej bol ten takzvaný plagát ten už v zábere nieje ale holá stena je ich tam dosť ale to sa mi nechce rozpisovať.

      Odstrániť